Srovnáváme předplacené karty mobilních operátorů

Důležité otázky a odpovědi

Nabízíme vám důležité otázky a odpovědi ze světa mobilních operátorů a předplacených karet, kde pro vás zodpovídáme nejčastější dotazy uživatelů na téma mobilních služeb.

(1.) Jaký je rozdíl mezi mobilním a virtuálním operátorem?

Operátoři mobilních sítí (OMS) disponují potřebnými licencemi a mají též vybudovanou vlastní technologii pro poskytování mobilních služeb. V rámci velkoobchodních nabídek dále poskytují své služby i virtuálním operátorům (Mobile Virtual Network Operator - MVNO), kteří dále nabízejí služby už koncovým zákazníkům. Virtuální operátor si tedy kupuje síťovou infrastrukturu od mobilního operátora a přeprodává tyto služby pod jinou značkou s vlastním marketingem.

(2.) Jak přenést své mobilní číslo k jinému operátorovi?

Přechod k jinému mobilnímu nebo virtuálnímu operátorovi nemusí vždy nutně znamenat, že dojde ke změně vašeho mobilního čísla. K novému operátorovi si můžete nechat jednoduše přenést své původní telefonní číslo. Pokud to nový mobilní operátor nezajistí automaticky, můžete postupovat zpravidla pomocí následujících několika málo kroků:

Pro ověření bude zároveň nutné znát i PUK původní SIM karty (lze dodatečně zjistit u stávajícího operátora) a nezapomeňte z původní SIM karty přenést telefonní seznam a případné SMS zprávy. Při přenosu čísla nesmíte mít rozhodně žádné závazky ke stávajícímu operátorovi a na původní předplacené kartě nesmí být záporný kredit. Zároveň upozorňujeme, že se případný kladný kredit k novému operátorovi nepřenáší. Pokud je proces přenosu čísla dokončený a mobilní služba stále nefunguje, je vhodné vypnout a následně opětovně zapnout vás mobilní telefon.

(3.) Jak často je nutné dobíjet předplacené karty?

Abyste mohli využívat všechny dostupné služby předplacených karet (odchozí hovory, SMS zprávy, internet v mobilu...) je nutné minimálně v určitých intervalech dobíjet váš volací kredit předplacené karty (nejčastěji 6 měsíců). Navíc, pokud nedobijete kredit v minimální částce např. 200 Kč v průběhu 12 měsíců, může následně dojít ke zablokování karty a zrušení vašeho čísla. Nabízíme vám detailní rozpis jednotlivých služeb, kde najdete přesné podmínky dostupných mobilních a virtuálních operátorů, kteří aktuálně nabízejí předplacené karty na našem trhu.

(4.) Jaké jsou telefonní předvolby mobilních operátorů?

Seznam všech aktuálních předvoleb mobilních operátoru, kteří působí na našem trhu, najdete na stránkách Českého telekomunikačního úřadu, ale nezapomínejte, že vzhledem k přenositelnosti čísel mezi operátory již není možné přesně určit, které mobilní číslo podle jeho předvolby patří k danému operátorovi. Doporučujeme proto aktivovat bezplatnou službu, která vás bude krátce informovat, do jaké sítě voláte ještě před spojením hovoru (hlášku o volání do jiné mobilní sítě nemusí podporovat všichni mobilní nebo virtuální operátoři).

Další důležité informace o paušálních tarifech mobilních a virtuálních operátorů v ČR najdete na samostatné webové stránce v části FAQ.

DALŠÍ MOBILNÍ SLUŽBY

DETAILNÍ POPIS OPERÁTORŮ

 

MŮŽEME DOPORUČIT

Mobily

 

SPONZOROVANÉ ODKAZY

Komparomat.cz

Potřebujete porovnat nabídku vybraných služeb nebo hledáte srovnání zajímavých online produktů? Můžeme vám nabídnout přehledné informace mnohem dříve, než začnete tyto služby využívat. Pravidelně srovnáváme služby z oblasti bankovnictví, energetiky, telekomunikací, pojišťovnictví.